Najprestižnejši suv prenovljen in še bolj naelektren

Audi Q8 e-tron. Audi je po štirih letih združil najprestižnejšega hišnega suva z električnim in to v obeh karoserijskih različicah.  Q8 e-tron in sportback tako prinašata najboljše kar trenutno zmorejo pri audiju in za petino boljšo baterijo.

Zmogljivost baterije se je povečala za okoli 20 odstotkov, a je pomembno, da so to dosegli le z minimalnim povečanjem teže baterije, hkrati pa so zahvaljujoč novi tehnologiji zlaganja celic ohranili dimenzije baterije. (foto: Miha Pečoler)

Čeravno je uvoznik ob predstavitvi razlagal, da gre kljub medgeneracijski prenovi za konkretno oblikovno spremenjen avtomobil, mi pretiranih razlik nismo opazili. Najbolj opazna sprememba je namreč pri logotipu, ki sedaj razodeva poreklo v dvo- in ne več tridemenzionalni obliki.

Q8 e-tron je ohranil mere in impozantnost, dobil pa osvetljen logotip oz. masko ter baterijo z večjim dosegom. Nekaj kar je najbolj manjkalo predhodniku.

Nov logotip in osvetlitev maske

Glede na različico in dizajn se lahko kupec odloči, ali želi logotip v črni ali beli barvi. še bolj kot to pa poglede nase lepi osvetlitev letve, ki povezuje masko in pokrov motorja, ki v temi diskretno osvetljuje zgornji del štirih krogov.

Kar se tiče opremski različic je Q8 “izgubil” osnovno, tako da je sedaj na voljo v advanced in S-line izvedbah, glede na motorizacijo oz. oznako pogonskega sklopa (katere več ne najdemo na zadku)pa je poenostavljeno povedano doseg osnovne enak prejšnji zmogljivejši različici 55.

  • Kaj? Nova generacija najbolj prestižnega Audijevega suva v obeh karoserijskih različicah.
  • Zakaj? Ker ponuja najbolj napredne e-tehnologije in odličen doseg.
  • Kdaj ne? Ko glavno vlogo igra cena.
  • Posebnosti? Laserski LED, zračno vzmetenje, B&O audio, osvetljeni logo.
  • Koliko? Cene od 75.570 evrov dalje, sportback je dražji za 2.110 evrov

Kar se tiče opremski različic je Q8 “izgubil” osnovno, tako da je sedaj na voljo v advanced in S-line izvedbah, glede na motorizacijo oz. oznako pogonskega sklopa (katere več ne najdemo na zadku)pa je poenostavljeno povedano doseg osnovne enak prejšnji zmogljivejši različici 55.  Razvojniki pri Audiju so namreč zavihali rokave in dosegli za 20 odstotno izboljšavo pri energetski gostoti baterij, kar posledično omeni da pri enako veliki in težki bateriji Q8 sedaj prevozi do petino daljšo razdaljo.

Tudi znotraj so spremembe diskretne in zadevajo le izgled določenih stikal, kljuk in vratnih oblog. Izboljšani so bili tudi materiali in končna obdelava. Digitalna ogledala ostajajo v ponudbi, čeravno se zanje odloči manj kot 5% kupcev.

Zračni upor poslovne limuzine…

K temu so sicer pripomogle tudi konkretne izboljšave pri aerodinamiki, kjer se je koeficient zračnega upora SUV-a zmanjšal z 0,26 na 0,24 (Cd), sportbacka pa z 0,28 na 0,27. Glede na mere impresiven dosežek. Zahvaljujoč temu lahko Q8 e-tron (različica 55) doseže največji doseg do 600 kilometrov. Za to pa potrebujete posebne diske, posebne pnevmatike in vzvratna ogledala z manjšim uporom.

Merilniki so vedno digitalni in ponujajo različne prikaze, skupaj z dvema sredinskima zaslonoma in (na željo kupca) še dvema za stranski ogledali pa predstavlja popolno digitalno izkušnjo.

…in boljša baterija za 20% večji doseg

Povečana je tudi največja moč polnjenja. Za različici 55 in S od 150 kW do 170 kW in za različico 50 od 120 do 150 kW. V praksi to pomeni, da lahko s hitrim polnjenjem v približno pol ure napolnite vse različice od 10 do 80 odstotkov. Za doplačilo si je mogoče omisliti polnilni reži na levi in desni strani, kar olajša priklapljanje polnilnega kabla in polnjenje na javnih polnilnicah, ob doplačilu dodatne reže za polnjenje pa avtomatsko vozilo omogoča polnjenje na javnih polnilnicah z močjo do 22 kWh.

Tehnično gledano ponuja vse kar trenutno zmorejo pri Audiju od prilagoldjivega zračnega vzmetenja, laserske LED tehnologije do povezljivosti in internetne povezave za optimizacijo začrtane poti in polnjenja.

Cene za vstopni Q8 e-tron 50 quattro (250 kW) se začnejo pri 75.570 evrih, sportback je dražji za 2.110 evrov. Do lansiranja so pri uvozniku zanj sklenili že 50 pogodb, do konca leta si jih želijo še enkrat toliko. To je še toiliko bolj zanimivo, če omenimo da so v štirih letnih tržne poti prodali 75 primerkov predhodnika.

 

Sorodne objave

Največja mazda bogatejša za šestvaljni dizel
Juke ponovno preseneča
Kar dobrega “starega” bencinskega mi dajte

Objavite svoje mnenje