Renault megane. Ko govorimo o novi generaciji megana so pri nas (Slovencih) vedno prisotna čustva. Deloma zato, ker zaradi Revoza čutimo povezavo z Renaultom in deloma zato, ker je od leta 1996 pri nas prepričal že več kot 46 tisoč kupcev.

renault_megane_regionalna16_12

Megane četrte generacije je občutno bolj dinamičen kot predhodniki, zadek pa s samosvoje oblikovanimi lučmi in LED podpisom je prav tako prepoznaven kot prednji del z “boomerang” lučmi.

Zato Renault tudi ni imel prestiža počivati na lovorikah in so bili primorani pri razvijanju nove generacije konkretno zavihati rokave. In glede na premiero Renaultovih sistemov: sense, 4control in enakega 8,7 palčnega zaslona na dotik kot v Espacu lahko rečemo, da so svoje delo izvrstno opravili.

  • Kaj? Nova generacija Renaultovega predstavnika C-segmenta.
  • Zakaj? Ker je pridobil  na dinamičnosti, napredni tehniki in (lahko) konkurira golfu.
  • Kdaj ne? Ko igra glavno vlogo cena. Megane namreč ni več najcenejši.
  • Posebnosti? Štirikolesno krmiljenje 4control, polni LED, 8.7 palčni osrednji zaslon, HUD zaslon.
  • Koliko? Od 13.990- na bencinski, oziroma od 16.290 evrov na dizelski strani. Vsi še 1.000€ popusta.

Bolj dinamičen in vedno s petimi vrati

Megane se je na zunaj nekoliko potegnil, a ne v vse smeri, saj meter v dolžino po novem pokaže 6 cm več (4.357 m), v višino pa ga je za 2,5 cm manj. Kar pa opazovalec opazi še prej so od talismana sposojen izgled prednjih LED luči s samosvojim bumerang podpisom dnevnega dela le teh in odlično svetilnostjo v vseh pogojih. Ti kar malce zasenčijo dejstvo, da je zadnji megane na voljo le kot „berline“, kar pri tej znamki pomeni petvratno kombliminuzinsko različico.

renault_megane_regionalna16_23

Pri Renaultu trdijo, da je kakovost izdelave na precej višjem nivoju, kot pri predhodniku, ob vstopu pa potniki prvo opazijo velik osrednji zaslon, ki lahko enako kot v espacu meri do 8,7 palcev. (foto: Miha Pečoler)

Karavanska seveda prihaja, so pa vodilni stop luč prižgali tri vratnemu coupeju in CC različici, saj naj bi zanj bilo premalo zanimanja. Prednji del ima tako kot predhodnik dva „looka“, in sicer klasičnega pri civilnih (life, zen in intens) različicah, teršportnega pri GT line, Bose in GT različicah.

Dinamično podobo zakrožujejo kromirana aplikacija na boku, ki nakazuje škrge, na zadnjem steklu pa je vedno serijski spojler, ki pa (ne)malo okrne preglednost nazaj. Na zadku poglede nase sprva in nabolj lepijo prad tako talismanu sorodne razpotegnjene LED luči, ki za razliko od konkurence svetijo vedno (tudi podnevi) in brez izjeme. Svetlobni podpis je markanten, z njim pa megane prepoznaven in opazen v prometu.

renault_megane_regionalna16_14

Z boka je sorodnost s predhodnikom najbolj vidna, čeprav so spremembe vseeno očitne. (foto: Miha Pečoler)

Boljši materiali in več napredne tehnike

Tudi znotraj je megane zrasel in odrasel, saj je prostora predvsem v ramenskem delu več kot prej, bolj dobrodušen pa je tudi do kolen potnikov v drugi vrsti. Največ pa je pridobil prtljažnik, ki je z 434 do 1.247 litri med večjimi v C-segmentu. Pridobili so tudi materiali in končna obdelava, predvsem pa je megane stopil v moderno dobo kar se tiče napredne tehnike in asistenčnih sistemov. Slednji so združeni pod oznako ADAS, pomenijo pa praktično vse danes znane asistenčne sisteme, ki jih premore tudi večji crossover brat – espace.

renault_megane_regionalna16_18

Megane IV je tudi veliko bolje ECO, kar dokazuje tudi za začetek 2017 napovedana hibridna različica, z deklarirano porabo pod tremi litri na 100 km poti.

Znotraj tega velja omeniti tudi premiero barvnega zaslona s projekcijo podatkov pred voznika in parkirno asistenco. Renaultov multi sense pa pomeni zmožnost prilagajanja voznih parametrov potrebam (tudi različnih) voznikov, kjer ima voznik na razpolago pet načinov, ki med drugim prilagaja odzivnost stopalke za plin, trdote volana in tudi zvok motorja.

Glede na opremo in poslanstvo le te, se razlikujejo tudi prednji sedeži, ki sta pri različicah GT line in GT izrazito športna, naslonjala z logotipom športne divizije Renault Sport pa so presenetljivo (in pohvalno) iz enega kosa. So pa tudi športne različice glede na vedno petvratno različico enako uporabne in prilagodljive, kar je dobro.

Bolj domač v ovinkih

Boljši vozni dinamiki vprid, so vsem različicam razširili kolotek, megane pa je postavljen tudi na novo modularno platformo, ki si jo deli z talismanom in espacom. To je omogočilo tudi vgradnjo in sploh pemiero sistema 4control v meganu, ki je za zdaj sicer rezerviran zgolj za športno različico GT. Te naj bi bil ob lansiranju deležen tudi najbolj športni RS, ki bo tako kot ostali na voljo zgolj v petvratni različici, novost pa naj bi pomenila tudi dvosklopčna avtomatika EDC, kot edina prestavna opcija pri tej različici.

renault_megane_regionalna16_16

Prtljažnik je prav tako pridobil in je z od 434 do 1.247 litri med večjimi v C-segmentu.

Drugače pa je megane bogatejši tudi za ambielntalno osvetlitev potniške kabine, multimedijski sistem R-Link2, ki je serijski od paketa zen dalje, premer zaslona pa iz sedmih palcev pri temu paketu, proti doplačilu 300 evrov pri paketu bose „zraste“ vse do espacovih 8,7-palcev.

Štirje dizli in trije bencinarji

Ena od prodajnih prednosti naj bi po besedah Renojevcev bila tudi razvejana motorna paleta, ki šteje na dizelski strani štiri predstavnike, na bencinski pa najdemo tri Tce (prisilno polnjene) in nekoliko kasneje še eden Sce (atmosferski) agregat. Osnovo na dizelski strani tako predstavlja 1,5-litrski dCi 90 agregat, najbolj zaželjena pa naj bi bili 1.6-litrski različici z enojnim turbom – dCi110 in dCi130. Višek poundbe pri plinsko oljnih agregatih pa pomeni dCi 165 z tehnologijo dvojnega prislinega polnjenja. Na bencinsski strani osnovo trenutno pomeni 1.2-litrski Tce 100 agregat, od maja dalje pa Sce 115. Višje pa njdemo še različici Tce130 in Tce205, kjer je slednja rezervirana za športnega GT-ja. Tega poganja enak kot v aktualnem cliu RS, le da so ga nekoliko prilagodili meram in posebnostim modela, razvije pa 151 kW in 280 navora ob šestlitrski normirani porabi in 134 gramih emisij CO2 na km poti.

renault_megane_regionalna16_22

Menjalnik je v osnovi šeststopenjski ročni, pri bolj zmogljivih različicah se mu pridruži EDC avtomatika, ki na vrhu ponudbe postane tudi edina prestavna opcija.

Menjalnik je v osnovi šeststopenjski ročni, višje se mu kot opcija pridruži (pri TCe 130 in dCi110) EDCdvosklopčni EDC s šestimi oz. sedmimi prestavnimi razmerji, pri dCi165 in GT 205 različicah pa pomeni edino opcijo.

Cene od 13k dalje

Cene se pričnejo pri 13.990 evrih (SCe115 life) na bencinski in 16.290 evrih na dizelski strani (dCi90 zen), sprehod med opremskimi paketi (kjer je to možno) pa pri Renoju cenijo na 500 do 1.700 evrov. Od začetka prodaje, katerega start uvoznik načrtuje 24. februarja, ta na cene pri vseh različicah ponuja še tisoč evrov dodatnega popusta. Prodajni načrti so kot vedno skrbno čuvana skrivnost, so pa nakazali apetite, da jih zanima zgolj eno mesto v segmentu in mislim, da so s tem povedali vse, čas pa bo pokazal ali je golfov prestol na tej strani Alp tudi dejansko ogrožen.

 

Sorodne objave

Največja mazda bogatejša za šestvaljni dizel
Najprestižnejši suv prenovljen in še bolj naelektren
Juke ponovno preseneča

Objavite svoje mnenje